Gadeskilte tiltrækker opmærsomhed

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Det at tiltrække opmærksomhed kan være på godt og ondt, og nogle mennesker frabeder sig ligefrem al form for opmærksomhedssøgning, mens andre igen dyrker det på mange leder, kanter og udformninger.

Men hvis man er en butik, der har ambition om en stor omsætning og ekspansion, så ønsker man bestemt at tiltrække sig positiv opmærksomhed, som man selv er herre over.

I nyere tid er der kommet meget fokus på opmærksomhed i form af brand og egen-opfattelse, hvor hele PR-afdelinger og kommunikations-enheder arbejder på at udbrede en fortælling eller en historie, der kredser sig om firmaet, så man selv kan bestemme og forme, hvordan den brede forståelse for brandet er hos befolkningen.

Skulle man risikere, at der lander negativ omtale af en, så har mange virksomheder ligefrem en manual til, hvordan de skal søge et minimere ’skaderne’ eller ligefrem vende den negative omtale til noget positivt.

Mange af disse elementer begår sig på et mere flyvsk og uhåndgribeligt plan, men det starter alt sammen med, at man får øje på, i dette tilfælde, en fysisk butik.

For selvom meget handel foregår over nettet, hvor en fysisk butik næsten er blevet noget af anden rang derefter, så vil virksomheder, der sælger produkter til kunder, med respekt for sig selv gerne have en fysisk butik.

Derfor har oplevelsen med at besøge en butik for kunderne også forandret sig fra noget, der skulle være målrettet et køb, til at være noget, der skal gøres til en helhedsoplevelse, da folk tager tid ud af deres kalender og bevæger sig væk fra computeren for at besøge stedet.

Hvis butikken i så fald skal gøre sig forhåbninger om at holde på kunderne og få de positive kundeomtaler, somå langt de fleste butikker er enige om, har den største værdi, så skal butikken udsende et sammenhængende signal fra første besøg – og det starter alt sammen ved gadeskiltene.

Før i tiden udvalgte en del butikker deres gadeskilte efter pris og mål, men nu om dage indberegner selv de små specialbutikker et samlet kommunikativt budskab ved alle delelementer i butikken selv helt fra første øjekast ude på gaden for kunderne på gadeskiltene.

Derfor kan man få gadeskilte, hvor man kan indsætte printede plakater i tørvejr, der fortæller om gode tilbud. Man kan få gadeskilte af plastik, man kan få dem i metal, man kan få dem af træ, og man kan skrive på kridt på nogle af dem, mens andre bliver ændret med tuscher.

Hvilke gadeskilte ville fungere bedst sammen med din butik?

Anders Lundtang Hansen